Про користь бездіяльності: пасивність як дія благості!

Про користь бездіяльності: пасивність як дія благості!
Зображення взято із сайту: http://olga-berg.ru  
У свій час одна розумна людина говорила, що в пізніші часи люди слухали класичну музику в набагато повільнішому ритмі, ніж це ми робимо сьогодні. Це частково вказує на те, що сьогодні ритм нашого життя взяв швидший темп, ніж це було раніше.

Все частіше у своєму житті ми робимо багато зайвого, того що можна було б не робити взагалі – а в результаті припускаємося фатальних помилок. Часто дія призводить до того, що ми помиляємось, і примітно, що таку дію можна було не робити. Недарма більшість законів, окреслюючи рамки дозволеного і забороненого, акцентуються саме на забороненому, встановлюючи відповідальність за вчинення протиправних дій. Навіть десять заповідей в Біблії вміщують елементи «шкідливої активності», кожна заповідь закликає не робити чогось: «не вбивай» «не чини перелюбу», «не кради», «не свідкуй неправдиво» тощо. Отож, якби людина в певних обставинах була б пасивною, нічого не робила б, – вона не помилилася б, не згрішила б. Символічну пасивність стосовно діл гріха виражено так: «Коли праве око твоє спокушає тебе, його вибери, і кинь від себе: бо краще тобі, щоб загинув один із твоїх членів, аніж до геєнни все тіло твоє було вкинене. І як правиця твоя спокушає тебе, відітни її й кинь від себе: бо краще тобі, щоб загинув один із твоїх членів, аніж до геєнни все тіло твоє було вкинене» (Мт 5:29-30).

Таким чином, чинячи багато зайвого, що можна було б не робити взагалі – ми часто шкодимо собі. Виходить, треба стримувати себе, не спішити щось швидко робити, здійснювати. З цього боку є сила в бездіяльності, яка виходить частіше кориснішою за діяльність, коли ми говоримо про діяльність яка приносить біль чи руйнує. Крилатий вираз: «Поки дурний мовчить – здається мудрим», – лиш підтверджує цю тенденцію. Буває ж, звичайно, й бездіяльність шкідлива, навіть гріховна, але вона зустрічається набагато рідше, ніж діяльність яка приносить шкоду! Важливо також не пасивність людини по житті взагалі, а лише її пасивність у злих та шкідливих вчинках!