Слово Боже чи слово людське: що вибрати у своєму житі?

Слово Боже чи слово людське: що вибрати у своєму житі?
«Закон Божий зостається навіки, а людські перекази не всюди і не завжди. Закон Божий єсть плід життя, а переказ – листя. Закон Божий єсть Боже серце в людині, а переказ єсть фіговий листок, що часто покриває єхидно», саме так свого часу відомий український філософ Г.С Сковорода писав про важливість Біблії як джерела божественного одкровення і єдиного авторитетного мірила істини на противагу переданню людей. І дійсно, віра в Бога являється важливішою особливістю людини, яка визначає хід усього її подальшого життя! Однак часто віруючі люди керуються у своєму житті не божественними принципами, що записані в Біблії, а людським словом – переданням. Читаючи віроповчальні церковні книги певних конфесій, зайвий раз тільки переконуєшся в цьому, зустрічаючи масу посилань на старців, преподобних отців, і набагато рідше на самого Бога та Його Слово – Біблію, яка й сьогодні говорить до нас зі своїх сторінок: «Бога повинно слухатися більш, як людей!» [Дії 5:29], (Див. ще: Мт.4:4, Мк.7:8,13, Ів.5:39, Кол.2:8, Євр.4:12,13, 1 Iв. 5:9).

Чи не кожна релігійна конфесія має свою віроповчальну основу. І точно можна сказати, що керуючись переданнями однієї церкви – порушиш передання іншої. Наприклад, католицьке передання встановлює причастя на прісному хлібові, православне – на квасному. Католики сповідують безшлюб’я для духовенства – православні же, безшлюб’я тільки для ченців. Є й питання щодо самого Папи Римського у католиків – для них він являється непогрішимий (І Ватиканський Собор), проте для православних – це рішення неактуальне, для них католицькі церковні собори не становлять віроповчальної цінності. Свого часу католицький святий Кипріян проголосив принцип: «Nulla salus extra Ecclesiam», або «Поза церквою спасіння немає»! Природньо, що кожен отець церкви, будь то православної чи католицької, вважає лиш свою церкву єдино істинною! Але ж чи може бути декілька істин одразу? І все ж таки ідеологічні розбіжності, що базуються на переданні отців тої чи іншої церкви, можна рахувати до тої міри, до якої різниться одна церква від іншої взагалі. Проблема ж у тому, дорогий читачу, що часто творам смертних людей вірять набагато більше, ніж Слову Самого Бога – Біблії.

Ми знаємо з історії, що раніше «…III ст. до н.е. єврейські рабини створили «традиційне» тлумачення текстів Св. Писання т.з. Мішну; її зберігали і викладали книжники і фарисеї. Ця традиція продовжувала розвиватися, поки не була записана в IV-VI ст.. Так виник Талмуд» [1, с.1218]. І до чого ж це призвело? Єврейське духовенство, впадаючи у крайні форми буквалізму й виходячи за рамки Писання, встановлювало чимало вимог власними переданнями, вони на зорі християнства закидали звинувачення й апостолам у недотриманні своїх постанов [Мт.15:2;Мк.7:5]. Проте на це слідувала реакція Самого Ісуса Христа, Котрий в їхню адресу говорив чітко: «Занехаявши заповідь Божу, передань людських ви тримаєтесь…порушуючи Боже Слово вашим переданням, що його ви самі встановили. І багато такого ви іншого робите» [Мк. 7:8,13]. А ще серед численних дискусій Спаситель звертався до духовенства з наступними словами: «Чи ви не тому помиляєтесь, що не знаєте ані Писання, ані Божої сили?» [Мк.12:24], «Дослідіть но Писання…» [Iв. 5:39]. Отож «написано: Не хлібом самим буде жити людина, але кожним словом, що походить із уст Божих» [Мт. 4:4].

Як бачимо все зрозуміло і без зайвих слів: Слово Боже являється надійним мірилом істини для віруючих людей. Однак чимало з них сьогодні не хочуть визнавати такий простий і дієвий підхід, в центрі якого стоїть авторитет єдиної Книги – Біблії! Але ж ця книга дає відчуття щастя людині, наближає її до Бога, дає мудрість і терпеливість, ставить на добрий шлях злочинця, звільняє від пут залежності наркомана та алкоголіка, робить серце людини добрим та милостивим. «Я приписую Біблії велич Англії», стверджувала королева Великобританії Вікторія. Президент США Авраам Лінкольн говорив: «Біблія є найкращим подарунком, яким Бог коли-небудь наділив людину. Все найкраще від Спасителя світу передається нам через цю книгу». Біблія дає нам довгоочікуваний успіх у житті, радість, простоту. Приймати за мірило істини Слово Боже, а не передання якоїсь релігійної конфесії чи слово людське, виправдано, адже ми дамо відповідь за свої вчинки на суді не перед людиною, а перед Богом. І Господь виклав Свою волю у Біблії! Тому запитувати у самого себе: «Чи дозволяє саме Біблія робити те, що я зараз роблю, і чи забороняє вона це робити? – просто необхідно! Отож «усе Писання Богом надхнене, і корисне до навчання, до докору, до направи, до виховання в праведності, щоб Божа людина була досконала, до всякого доброго діла готова» [2 Тим. 3:16,17].

посилання:
1.Теологический энциклопедический словарь под редакцией Уолтера Элвелла М.: Ассоциация «Духовное возрождение», 2003 с.1218